План роботи
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
заступника керівника закладу
з виховної роботи
Баняс В.І.
на 2021/2022 н.р.
Проблема школи:
«Впровадження інтерактивних форм та методів виховання, формування навичок позитивної мотивації до здорового способу життя учнів»
Проблема, над якою працює заступник керівника
з виховної роботи:
«Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»
Проблемне питання методичного об’єднання
класних керівників:
«Формування громадянина-патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти викликам глобалізації життя»
Особливості розвитку сучасного українського суспільства зумовлює необхідність докорінного переосмислення освітньої парадигми, актуалізації змісту, технологій ставлення до особистості учня як суб’єкта і проектувальника життя, створення проектножиттєвого простору, спрямованого на розвиток і саморозвиток компетентної, конку-рентоспроможної особистості, яка вміє творчо розв’язувати проблеми, прагне змінити на краще своє життя й життя своєї країни. Школа має захистити й підтримати дитину, виробити в неї життєздатність, озброїти механізмами і технологіями розробки життєвих стратегій, життєвих проектів.
Сьогодні головним виміром якості функціонування освітньої системи має бути здатність молодого покоління повноцінно жити й активно діяти у новому світі, постійно самовдосконалюватись, адекватно реагувати на зміни, які відбуваються у суспільстві.
Напрямами державної політики в освітній галузі стали принципи гуманістичної педагогіки, сформульовані у Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», у Національній доктрині розвитку освіти, у Конвенції ООН про права дитини. Закладена в них методологія виховання, надає пріоритет розвиненій особистості, її життєвому й професійному самовизначенню, самореалізації, життєтворчості у відповідності з національними цінностями та в контексті ідеї інтеграції Української держави у європейський простір.
Щоб мати можливість знайти своє місце в житті, учень сучасного закладу повинен володіти певними якостями:
- гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;
- самостійно та критично мислити;
- уміти бачити та формувати проблему (в особистому та професійному плані); знаходити шляхи раціонального її вирішення;
- усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;
- бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;
- грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставлення з аналогічними або альтернативними варіантами розв’язання, встановлювати статистичні закономірності, робити аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);
- бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;
- вміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.
Таким чином, головний стратегічний напрям розвитку закладу лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу.
МЕТА ЗАКЛАДУ спрямована на оволодіння кожною молодою людиною ключовими компетентностями як важливим результатом якості навчально-виховного процесу.
Метою закладу також є створення організаційних, методичних, кадрових, ресурсних та інших умов технологізації навчально-виховного процесу.
Завдання:
- створення педагогічних умов для творчого розвитку особистості учнів, оволодіння ними ключовими компетентностями;
- технологізація навчально-виховного процесу;
- гуманізація та демократизація навчально-виховного процесу;
- диференціація та індивідуалізація навчально-виховного процесу;
- спрямованість здійснення моніторінгу на різних рівнях організації та управління навчально-виховним процесом;
- системний підхід в управлінні школою;
- розвиток професіоналізму педагогів;
- формування особистості – патріота України;
- виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка не порушує прав і свобод людини;
- забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей;
- формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування здорового способу життя;
- розвиток творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів.
Виконання основних завдань
здійснюється за такими напрямками:
- Національно-патріотичне і громадянське виховання
- Морально-духовне і гуманістичне виховання
- Правове, превентивне виховання і формування здорового способу життя
- Ціннісне ставлення до себе
- Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
- Ціннісне ставлення до праці
- Ціннісне ставлення до природи
- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Основні завдання освітнього процесу:
- Забезпечити доступність до якісної освіти усіх здобувачів освіти закладу, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів закладу. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики навчального закладу щодо надання якісних освітніх послуг.
- Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя.
- Забезпечити соціальний захист здобувачів освіти закладу.
- Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час навчально-виховного процесу так і поза межами закладу.
- Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей. Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну пам’ять підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.
- Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками навчально-виховного процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.
- Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.
План роботи заступника керівника з виховчної роботи на 2021-2022 н.р.